Etične dileme umetne oploditve

Dileme

V današnjem času se zakonci ali zunajzakonski partnerji, ki se soočajo z neplodnostjo pogosto zatekajo k postopkom t.i. umetne oploditve. Ob tem se veliko katoličanov premalo zaveda etičnih dilem, ki so sestavni del tovrstnih postopkov. Zato je smiselno poudariti, da imajo katoliški zakonci pravico, da se seznanijo z njimi.

 

 

V bioetiki so z zdravljenjem neplodnosti povezane naslednje dileme

Postopki umetne oploditve ločujejo spolnost od posredovanja življenja (reprodukcije); ti postopki ločujejo naravno povezavo med spolnostjo in posredovanjem življenja. Spočetje človeka se v naravnem procesu odvije v telesu matere in v okviru spolnega odnosa.

Gre za spremenjeno razumevanje otrok (niso več sad ljubezni, temveč tehnoloških postopkov). Postopki umetne oploditve so na prvi pogled v korist življenja. Če pa si pogledamo te postopke od blizu, pa lahko odkrijemo, da so povezani z žrtvovanjem velikega števila zarodkov, ki v postopkih umrejo. Statistično je za rojstvo enega otroka spočetega v epruveti žrtvovati od 12 do 20 človeških zarodkov, to je bratov in sester tega otroka. 

 

Postopki umetne oploditve so nevarni za otroka. V zadnjih letih je vedno več informacij, da imajo tako spočeti otroci večje zdravstvene probleme kot npr. večja verjetnost, da bodo imeli prirojene napake, pa tudi večje probleme z imunsko odpornostjo.

 

Z uporabo postopkov umetne oploditve se večajo razlike med bogatimi in revnimi. Postopki umetne oploditve so odprli vrata številnim spornim praksam kot je prodajanje in trgovanje z moškimi in ženskimi spolnimi celicami; zamrzovanje človeških zarodkov, uničevanje tako pridobljenih zarodkov za sporne raziskave na embrionalnih matičnih celicah ter uvajanje nadomestnega materinstva. Vse to so postopki in prakse, ki po mnenju RKC ne spoštujejo človeškega dostojanstva. Še zlasti ne spoštujejo žensk. Znano je, da so depriviligirane in revne ženske tiste, ki se najprej odločajo za prodajo svojih jajčec in za nadomestno materinstvo.

 

Povzeto po Strehovec, Tadej. 2012. Moralni in etični vidiki postopkov umetne oploditve. Nadškofija Ljubljana. Http://lj.rkc.si/moralno-etčni-vidiki-OBM-T.Strehovec-2012.pdf.

NA VRH

Login Form

Kontakt

 

Naslov: Antonov dom na Viču,

            Tržaška cesta 85, Ljubljana

 

Elektronski naslovi:

 

marija.stritar@gmail.com

joze.stritar@gmail.com

tadej.strehovec@gmail.com

info@neplodnasva.si

Kje smo